elviraterese.blogg.se

The Martian

Publicerad 2015-10-26 20:13:00 i Allmänt,

 
 
Precis hemkommen från biobesök med mera tillsammans med min man! 
Vi var och käkade, kollade lite i butiker och sedan fick jag äntligen se The Martian. Jag skrev ju förra veckan att vi skulle iväg och se den, men när vi kom fram så hade vi tagit fel på tiden så det blidde inte av :( Men då vart det Primark iallafall! Hurra!
 
Men idag blev det som sagt av och jag rekommenderar er alla att se denna! Det är lätt den bästa filmen jag sett på länge, älskade den! Kort och gott för er som har missat det så handlar filmen om ett gäng astronauter som gör ett uppdrag på Mars, dom blir tvungna att avbryta operationen och återvända till jorden på grund av en kraftig storm, en av astronauterna (spelas av Matt Damon) blir träffad i huvudet av ett föremål och hans kollegor tror då att han är död och lämnar honom motvillig på Mars. Det visar sig sedan att han överlevde och man får följa hans resa uppe i rymden hur han ska kunna överleva tills nästa Marsresa görs och samtidigt får man följa NASA nere på jorden och hur dom ska försöka rädda astronauten som är fast där uppe ensam. 
Filmen är spännande, rolig, man biter lite på naglarna till och från och det är väldigt vackra bilder. Se den!
 
Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elvira, 21-årig superwoman uppväxt och lever mitt liv i Stockholm efter en tid i Portugal. Som blivande mamma skriver jag om vardag, tankar, åsikter och min kärlek till olika ting.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela