elviraterese.blogg.se

Klädbytardag

Publicerad 2016-04-10 21:18:34 i Livet,


Hej på er! <3
 
Då hade vi söndag kväll och imorgon är det starten för en ny vecka. Tiden går så jäkla fort nu, jag tycker det känns som att det är måndag och fredag hela tiden. Jag hinner inte med, rätt som det är står jag väl här med en liten bebis...!
Jag hoppas att ni har haft en mysig helg, igår var jag iväg på någonting som kallas för "klädbytardag" här på ön. Där kan man både sälja och köpa nya kläder för barn och jag tror att den är två gånger om året, en gång med vinterkläder och en gång med vår/sommarkläder. Enda sedan jag var liten så har jag av någon anledning tyvärr haft lite svårt för second hand och begagnade kläder. Jag har så många gånger försökt mig på att shoppa second hand då jag egentligen stöttar konceptet plus att man kan hitta riktigt snygga saker, men det går bara inte, jag får typ kväljningar?! MEN, jag kände att små bebiskläder i storlekarna mellan 52-68 är så pass oanvända eftersom att dom växer ut kläderna så fort så att jag fyndade ordentligt till min lilla tjej. Jag tror jag handlade för bara 90 kronor och för dom pengarna fick jag med mig två bodysar, tre tights, en solhatt, ett par byxor och en klänning, allting i näst intill nytt skick. Perfekt!
Efter klädbytardagen så åkte jag hem till min pappa och hans familj, vi käkade lunch och satt ute i vårsolen och fikade för att sedan avsluta lördagen med att övningsköra och käka middag ute.
 
Idag har vi inte fått något gjort i det här hushållet, jag och Olof har mest legat i sängen, myst och pratat om allting vi borde göra idag som att städa och tvätta till exempel. Men det är ju en dag imorrn å.. Nu ska jag lägga en ansiktsmask, sedan ska jag krypa ner i sängen. Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elvira, 21-årig superwoman uppväxt och lever mitt liv i Stockholm efter en tid i Portugal. Som blivande mamma skriver jag om vardag, tankar, åsikter och min kärlek till olika ting.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela