elviraterese.blogg.se

1:a Advent

Publicerad 2015-11-29 23:59:58 i Allmänt,

 
Julstök, lussebullar och det första ljuset tänt. Vad fort tiden har gått, det är redan första advent!? Ja, jag påstår/frågar mig själv precis samma sak som alla andra, precis som alla andra år. Vi borde ju ha lärt oss vid det här laget kan man tycka, men icke julen, liksom sommaren, kommer fortfarande som en överaskning för oss alla! Otroligt! Nej men seriöst, tiden går verkligen fort. Snart sitter jag väl här 78 år och frågar mig samma sak. Det är lite läskigt, vad gör vi av våra liv egentligen? Eftersom att vi inte verkar veta. Jag själv vet om att jag fokuserar alldeles för mycket på materiella ting, jag tycker att det är roligt att spendera och köpa saker både till mig själv och till mina nära och kära. Men ibland när jag stannar upp och faktiskt tänker efter så skäms jag lite. Jag skäms över att även jag är ett offer för reklamerna och dom stora ledarna i världen. Dom som pekar, men inte syns. Det är lite obehagligt. Så att mitt nyårslöfte, som jag smygstartar med redan nu, det är att sakta ner lite, fundera lite mer, spara mer och hjälp mer. Klyschigt? Måhända, men den klyschan kan jag göra till verklighet och genom det också förbättra världen en smula!
 
Glad 1:a advent!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elvira, 21-årig superwoman uppväxt och lever mitt liv i Stockholm efter en tid i Portugal. Som blivande mamma skriver jag om vardag, tankar, åsikter och min kärlek till olika ting.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela