elviraterese.blogg.se

En Vecka Kvar

Publicerad 2015-10-30 11:37:00 i Allmänt,

Hej på er! ♥
 
Nu är det en veckan kvar tills jag återvänder hem till Sverige, nedräkningen har börjat. Det ska bli så skönt att komma hem, men som jag har skrivit om tidigare så känns det naturligtvis märkligt också. Och jobbigt, att behöva vara ifrån den jag älskar i några månader! Usch, orkar inte ens tänka på avvinkningen på flygplatsen om en vecka. Magont. 
Men sen har jag mycket att se fram emot också, så att jag försöker fokusera på det. Jag ska få komma hem till vänner och familj, miljöombyte, jag ska börja studera (äntligen hittat motivationen till det!!), jag kommer få ta del utav det lilla som är kvar av den svenska hösten och jag kommer förhoppningsvis att få vara med om vintern som jag älskar!
 
I och med att det endast är en vecka kvar så börjar nu fixet. Idag har jag rensat min garderob ordentligt, jag ska ändå lyckas få plats med ett och ett halvt års liv i två resväskor! Samt plockat ut allting som ska slängas, tyvärr finns det ingen klädinsamling här i Lissabon.. lite trist att behöva kasta det som kan vara till nytta för någon annan! Sedan ska jag iväg och köpa mig en till resväska... fan, jag som hatar att packa... men eftersom att jag är skilsmässobarn sedan barnsben och min uppväxt med "varannan vecka" så råkar jag vara proffs på att packa. Tack mamma och pappa, haha!
 
Nu ska jag sätta igång här, ha en fin fredag! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elvira, 21-årig superwoman uppväxt och lever mitt liv i Stockholm efter en tid i Portugal. Som blivande mamma skriver jag om vardag, tankar, åsikter och min kärlek till olika ting.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela