elviraterese.blogg.se

Snart är det dags

Publicerad 2015-10-14 11:28:34 i Allmänt,

God Morgon!
 
Hoppas att ni har haft en mysig morgon, för mig ringde väckarklockan 05 då jag har öppning hela veckan! Ögonen går i kors, men det är snart dags för frukostbreak! 
Nu har jag inte lång tid kvar här på Portugalkontoret, i början av november flyttar jag hem igen... nu är det officiellt. Det känns skönt att få komma nära familj igen, men det känns ändå väldigt konstigt. För över ett år sedan valde jag att lämna mitt liv i Sverige för att ge mig ut på det här äventyret. Jag lämnade min vardag för att skapa mig en ny verkligenhet och nu ska jag göra precis samma sak igen.. Även om det var mitt beslut och jag är nöjd med beslutet så känns det förstås lite vemodigt. Mest av allt jobbigt att vara ifrån min kärlek i tre månader. Hemskt, vill inte ens tänka på avvinkningen på flygplatsen! Men sedan också att lämna alla underbara människor jag har träffat här, mina vänner för livet samt att lämna min nya verklighet och vardag för att komma tillbaka och skapa mig ytterligare en ny verklighet. Det är en konstig känsla och den är svår att förklara, men om någon av er har varit utomlands under en längre tid så lär ni förstå mig! 

Kommentarer

Postat av: ByJuliaP

Publicerad 2015-10-15 15:58:24

Modigt av dig att flytta så långt för äventyr ☺

Svar: Tack! Får du chansen så testa!
elviraterese.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elvira, 21-årig superwoman uppväxt och lever mitt liv i Stockholm efter en tid i Portugal. Som blivande mamma skriver jag om vardag, tankar, åsikter och min kärlek till olika ting.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela