elviraterese.blogg.se

VARNING! BENBIT/PINNE I GODIS?!

Publicerad 2016-03-12 14:22:36 i Allmänt,

Hej på er!
 
Jag skriver detta inlägg för att varna er!
 
Förra veckan så kunde det ha gått hemskt snett för mig då jag hade införskaffat mig lite blandat lösgodis från Karamellkungen i den lokala matbutiken. Det var när jag stoppade en godis av sorten "dragerad jordnöt" i munnen som jag upptäckte något väldigt äckligt. När jag såg den i skålen reagerade jag lite på att den var större jämfört med andra godisar av samma sort, men inget mer med det. När jag bet i den bet jag i något extremt hårt, benhårt!
 
Jag sprang ut i köket, sköljde av föremålet och fram kom något som var ca. 2 cm långt och obehagligt likt en liten benbit. Tänk om jag inte hade varit tillräckligt uppmärksam, då hade föremålet varit tillräckligt stort för att sätta sig på tvären i halsen på mig och ännu läskigare, tänk om det var ett barn som hade stoppat den här godisen i munnen!? Jag har varit i kontakt med Karamellkungen angående detta och enligt bilder så tycker dom att det pekar åt att det är en kvist från jordnötsbusken som av någon anledning hamnat i min godis, jag har skickat in föremålet till dom i tisdags för analys och inväntar nu både svar och kompensation för det som hände. Jag hoppas innerligt att dom har rätt i att det är en kvist och alltså inte en benbit!
 
Jag kom lindrigt undan, men jag skriver det här för att varna er andra och för att få er extra uppmärksamma så att ni inte råkar ut för värre konsekvenser! Hjälp mig gärna att sprida detta vidare för att varna våra medmänniskor!
 
**Varning för osmakliga bilder!**
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Otroligt orolig medborgare

Publicerad 2016-03-12 17:16:08

Hej Elivra!

Tycker det är så bra av dig som tar upp detta och varnar oss andra oskyldiga medborgare.
Detta är tydligen inte första gången livsfarliga föremål blandas i något så oskyldigt som en liten godis, förra veckan läste jag om en man som fick en avbruten cigarett i sin chockladpralin, jag menar usch!! Som tur va för han så va han redan rökare men även där, tänk om det hade varit ett litet barn som fått i sig den??

Hur gick analysen och va tänkte du dig i kompensation? :)
Mannen med den brutna ciggen fick (hela!) 475000 kr i skadestånd så jag tycker verkligen du ska sikta mot något liknande!

Efter läst detta kommer i alla fall jag med säkerhet att alltid dubbelkolla varje godis jag äter i framtiden och jag är säker på att massor av fler kommer göra liknande! Tack för varningen åter igen.

Hälsningar

En otroligt orolig medborgare

Svar: Hej Otroligt orolig medborgare!
Vad bra att jag kunde rädda någon för eventuella otrevligheter i godis. Angående kompensationen förväntar jag mig inte pengar, utan endast att jag får hem den utlovade kompensationen som är i form av varucheckar (kanske ironiskt nog hos Karamellkungen..vi får se). Så några 475000 kr är ingenting jag förväntar mig utav detta. Ha en fin kväll och må lyckan vara med dig och ditt lördagsgodis i framtiden!

Kram Elvira.
elviraterese.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elvira, 21-årig superwoman uppväxt och lever mitt liv i Stockholm efter en tid i Portugal. Som blivande mamma skriver jag om vardag, tankar, åsikter och min kärlek till olika ting.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela